Haarlems Dagblad, 6 februari 2020
Fragment uit het interview:
'In De Bezoeking gaat het over een operadirigent die Verdi’s beroemdste opera nog zo graag zou willen dirigeren en over een volkszanger, die furore heeft gemaakt met ’Libiamo’, het beroemde drinklied uit La Traviata.'
Bert: 'Beide mannen zijn in de laatste fase van hun leven. Mijn personage, de operadirigent met Korsakov, is geregeld de draad kwijt, maar hij ziet zijn kans schoon om eindelijk La Traviata in te studeren. Wigbolt speelt met veel plezier de bevallige Violetta, ik haar gepassioneerde minnaar Alfredo. Het leidt tot een koortsdroomachtige situatie waarin operaverhaal, fantasie en werkelijkheid op hilarische wijze door elkaar lopen.'
Wigbolt: 'Zo kan het gebeuren dat het ziekenhuis plotsklaps verandert in een feestzaal en de toeschouwer in een hartstochtelijke operascène belandt. Hun enthousiasme mondt uit in een operawaardige apotheose waarmee beide patiënten de laatste acte inluiden. Zoals de ondertitel luidt: zingend naar het einde.'
Regisseur Minke [tevens dochter van Wigbolt]: 'De Bezoeking is een cadeau voor mijn vader en Bert omdat ik zo dankbaar ben dat ze ons hier, in de magische wereld van het theater, hebben laten opgroeien.'
'In De Bezoeking gaat het over een operadirigent die Verdi’s beroemdste opera nog zo graag zou willen dirigeren en over een volkszanger, die furore heeft gemaakt met ’Libiamo’, het beroemde drinklied uit La Traviata.'
Bert: 'Beide mannen zijn in de laatste fase van hun leven. Mijn personage, de operadirigent met Korsakov, is geregeld de draad kwijt, maar hij ziet zijn kans schoon om eindelijk La Traviata in te studeren. Wigbolt speelt met veel plezier de bevallige Violetta, ik haar gepassioneerde minnaar Alfredo. Het leidt tot een koortsdroomachtige situatie waarin operaverhaal, fantasie en werkelijkheid op hilarische wijze door elkaar lopen.'
Wigbolt: 'Zo kan het gebeuren dat het ziekenhuis plotsklaps verandert in een feestzaal en de toeschouwer in een hartstochtelijke operascène belandt. Hun enthousiasme mondt uit in een operawaardige apotheose waarmee beide patiënten de laatste acte inluiden. Zoals de ondertitel luidt: zingend naar het einde.'
Regisseur Minke [tevens dochter van Wigbolt]: 'De Bezoeking is een cadeau voor mijn vader en Bert omdat ik zo dankbaar ben dat ze ons hier, in de magische wereld van het theater, hebben laten opgroeien.'